Blog az életről, az egészségről és a mindennapokról cukorbeteg köntösben. :-)

2016. július 4., hétfő

LogikátLAN?

Szeretnék már végre írni egy bejegyzést arról mennyire szuperkirályhős vagyok.
Szeretném már látni a sok befektetett energiám eredményét... és azt leírni nektek, mennyire szuperkirályhős a diétám, meg az inzulinjaim. Ja meg én ugyebár. :-D Készültem is már... 
Erre...

Két napja nem tudok lejönni a 18-20 mmol/l-ről. Már megint.
Igaz, ma reggel 10-el ébredtem, ami kihozott "zombiland"-ből, de a 18 csak visszatért ebéd után, szóval... hagyjuk is.
Pedig próbáltam már mindent. Kétóránként mérek, igyekszem elég vizet inni, alig eszek szénhidrátot, gyorsat meg egyáltalán nem... beadom az inzulint... Mi más?
Várok.

Néha előfordul, hogy a sok szerencsétlen próbálkozás után már magamba gubózok és beszélni sincs kedvem senkihez. Depressziónak nem nevezném az érzést, inkább amolyan indulatmentes "Mindenki menjen a pics@ba, hogy ez a sz@r se akar sikerülni."... Ha érted , mire célzok. :-)
Hogy ez kicsit dühösen hangzik? Igen. Az.
Minden nap reggeltől estig kalkulálok a cukorbetegséggel, agyonszámolom magam, aztán néha így, néha úgy, de azért valahogy mindig sikerül a kontroll és átlátom, ami történik. Viszont most nem látok semmit. Főleg logikát a történetben. 
Így se, úgy se.

Tanácstalanság van.
Begubózok. Egész nap teszek-veszek, dolgozok, vagy takarítok, pakolok, mosok, vasalok és/vagy olvasok, és/vagy rendezgetem a fényképeimet, vagy főzök, vagy kimosom-megszárítom a hajam... Mindegy csak egyedül legyek. Mindeközben a telefonom két-három óránként jelzi, ha ideje vércukrot mérni. Várok. De újabb és újabb tizennyolcak meg huszak jönnek, én meg újabb és újabb tennivalót találok magamnak. 
És gondolkodom. 

Nézzük mit lehet górcső alá venni:
- rossz az inzulin? Megfagyott? Megfőtt?     
NEM. Lecsekkoltam. Tényleg. És vigyázok is rájuk. Óvom őket a napfénytől, hőségben hideg üdítőt kapnak a táskámba, és az otthoni hűtőszekrény hőmérsékletét is mindig ellenőrzöm. Kristálytiszták az ampulláim, bár a Humalogot még tesztelem azért, ki tudja. De a bázis tuti oké.

- adtam elég inzulint?                                    
IGEN. Pedig ebben nem vagyok jó. El tudom csalni itt-ott, mondván, az elég lesz... de most tényleg beadom még azt is. 

- megjött a menszeszem?                               
NEM most.

- valami furát ettem?                             
IGEN. tulajdonképpen kaptam egy bazinagy ajándékkosarat a páromtól, tele cukormentes édességgel... :-D Szóval ettem másfélét, igen, de már azt is kiiktattam a menüből, úgyhogy PIPA.

- elnéztem a szénhidrátértéket?             
IGEN, elszámolni mindig lehet. Főleg az új cukormentes édességeket. Itt -ott egy kis polialkohol, meg fruktóz, azt meg Isten tudja, hogyan számolták ezt ki a gyártók... de mostmár  nem próbálkozom, hanem bombabiztosan mérlegelek a jól ismert ételekkel, úgyhogy ez is PIPA.

- valaki csúnyán nézett rám?
NEM. Oké, csak viccelek. De ha érzelmileg instabil vagy, ez is kihozhat a balance-ból.:-)

stresszelek?                                         
NEM. Habár, az utazás maga stresszes, akármennyire megszoktam. Én meg utazok, mint állat. Szeretek repülni, szeretek utazni... de...
... az időjárásra nem figyeltem volna?
Elvégre nagy frontok vannak. Meg jön a hőség, jön a nyár. 
IGEN, ez lehetséges.


Az Oslo-Budapest-Málta légvonalban jól keresztbemetszi Európát. Én meg ott repdesek fel, s alá. Majdnem minden héten. 

A szervezetem meg rosszul reagál a frontokra, szóval ha csak a júniust nézem, meg vagyok győzve az igazamról: 
Máltán 28 fok volt, 
Pesten majd megfulladtam a 37 fokban, 
Osloban meg 19 fokos hűs nyári levegő várt... 
Hm.
Itt lehet a bibi. Mégsem olyan logikátlan.

De még mindig hadilábon állok a megoldással.... :-D
.... úgyhogy köszi, ha megírod a véleményed.

üdv,
DiabGirl

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése